دکتر مریم کرمعلی / جراحی های زیبایی واژن / بهترین جراح لابیاپلاستی را چگونه انتخاب کنیم ؟
مدت زمان مطالعه ۱۹ دقیقه

بهترین جراح لابیاپلاستی را چگونه انتخاب کنیم ؟

امروزه اهمیت دادن به ظاهر ناحیه تناسلی، برای خانم ها از مسائلی است که دقت و توجه ویژه‌ای به آن دارند. در گذشته خانم ها احساس شرم و نگرانی از ناحیه تناسلی خود داشتند و این مسئله باعث نارضایتی از زندگی زناشویی و کاهش اعتماد به نفس فرد می شد، اما اکنون علم و تکنولوژی روش های مختلفی را ارائه نموده است که در سرتاسر جهان خانم ها می توانند از اعمال زیبایی واژن برای داشتن احساس بهتر و زندگی جنسی لذت بخش تر، از آن کمک بگیرند. جراحی لابیاپلاستی یکی از عمل های زیبایی است که کمک بزرگی به زیباتر شدن واژن خانم ها می شود. به کمک این جراحی می توان بیرون زدگی لابیا را از بین برد و تا حد زیادی تیرگی آن را درمان نمود. این عمل جراحی جزوه روش های جراحی زیبایی واژن است که بافت شل و افتاده واژن را از بین می برد، افتادگی پوست واژن در اثر عوامل ژنتیکی و مادرزادی، بارداری و زایمان یا نزدیک شدن به دوران یائسگی اتفاق می افتد که با به هم ریختن ظاهر واژن همراه خواهد بود.

طی جراحی لابیاپلاستی لبه های داخلی واژن کوچک و متقارن می‌شوند. هرچند،  اندازه استانداردی برای لابیا مدنظر قرار گرفته نشده است، اما جراح زیبایی زنان با توجه به ساختار ناحیه تناسلی فرد متقاضی تغییرات لازم را ایجاد می نماید.

بزرگ بودن لابیا ظاهر خوشایندی نداشته و در بسیاری از خانم‌ها ایجاد نارضایتی جنسی و شرم از بزرگی لابیا می نماید. با انجام جراحی آن توسط بهترین جراح لابیاپلاستی، کیفیت روابط جنسی افزایش یافته و همچنین ارگاسم در خانم ها در زمان کمتری اتفاق خواهد افتاد. به علاوه تیرگی لبه های داخلی واژن کاهش پیدا می‌کند و باعث می شود که ظاهر زیباتری در ناحیه تناسلی داشته باشید.

تصویر دکتر کرمعلی

درصد رضایت بیماران از لابیاپلاستی بسیار بالاست. در هر دو روش، لبه های طبیعی لابیا حفظ می شود. بلافاصله بعد از جراحی، بیمار متوجه تغییرات در ناحیه تناسلی و لابیاهای خود خواهد شد، با این حال ممکن است به دلیل وجود تورم، مدتی طول بکشد تا نتایج نهایی این روش زیبایی مشخص شود.

جراحی لابیاپلاستی

لابیاپلاستی امروزه محبوب و پر طرفدار است، در گذشته صحبت از زیبایی واژن با احساس شرم و ناراحتی برای خانم ها همراه بود اما اکنون به اهمیت این موضوع بیشتر پی برده و زیبایی واژن برای خانم ها به خصوص افراد جوان از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است. اگر شما از ظاهر واژن خود راضی نباشید در زندگی زناشویی هم دچار مشکلاتی می شوید که ممکن است ریشه در اعتماد به نفس و عزت نفستان داشته باشد. ظاهر بیرون زده و تیره لابیا ممکن است باعث شود که شما انگیزه و اعتماد به نفس کافی برای تجربه رابطه جنسی عمیق و احساسی را نداشته باشید از این رو بسیاری از خانم ها احساس ناخوشایندی از واژن خود دارند که رفته رفته باعث می شود که انگیزه های جنسی شان نیز در زندگی زناشویی سرکوب شود.

لابیاپلاستی به شما کمک می کند که در کمترین زمان و کم ترین تهاجم مشکلات ظاهری واژن مانند تیرگی و بیرون زدگی لابیا را رفع نمایید. این عمل باعث جوانسازی واژن شده و کمک می کند که بافت زیباتر و جوان تری را داشته باشید. شما با انجام جراحی لابیاپلاستی می توانید مشکلات دیگری که در زمان ورزش و یا پوشیدن لباسهای تنگ دارید را برطرف نمایید.

بسیاری از خانم ها نگرانی هایی را در خصوص ظاهر و‌ اندازه لابیاهای خود‌ دارند. لابیا ماژور، چین های پوستی ضخیمی است که لبه های خارجی‌ ناحیه تناسلی را تشکیل می دهد. اندازه و طول این ناحیه در هر خانمی متفاوت است.

لب های داخلی که لابیا مینور نام دارند، ضیخم تر از لابیا ماژور هستند و دو طرف دهانه واژن را احاطه کرده اند.

در بسیاری از خانم‌ها لابیاها حتی در حالت ایستاده هم ظاهر بیرون زده ای دارند. زمانی که طول لابیا مینور زیاد باشد، از لابیا ماژور بیرون می زند و می تواند حالت افتاده ای بگیرد. این حالت می تواند زیبایی ظاهری ناحیه تناسلی را نیز تحت تاثیر قرار بدهد.

مزایای جراحی لابیاپلاستی

جراحی لابیاپلاستی کمک می کند که مشکلاتی که در قرینگی ظاهر واژن وجود دارد، به خوبی برطرف شود. از طرفی باعث می شود که لابیای بیرون زده کوچکتر شده و ظاهر زیباتری برای فرد ایجاد گردد. بسیاری از خانم ها برای ورزش کردن و یا دوچرخه سواری دوچرخه مشکلاتی هستند که با درد در ناحیه تناسلی به خصوص قسمت لابیا همراه هستند، احساس منزجر کننده ای که درد لابیا ایجاد می کند، باعث می شود که فرد با کاهش میل جنسی و یا بروز مشکلات در روابط زناشویی همراه شود.که این مسئله به خوبی توسط جراحی لابیاپلاستی بر طرف می‌شود. در این بخش مزایای جراحی لابیاپلاستی که به شما در داشتن واژنی زیبا کمک می کند خاطر نشان شده است.

مزایای کلی لابیاپلاستی شامل موارد زیر می شود : 

  • ازبین‌بردن عدم قرینگی واژن
  •  کوچک کردن لابیا و ایجاد تقارن
  • افزایش میل جنسی و و کیفیت روابط زناشویی
  • کاهش احساس درد و کوفتگی در ناحیه تناسلی هنگام ورزش هایی مانند دوچرخه سواری
  • رفع تیرگی واژن در قسمت لابیا 

مشکلات بزرگ بودن لابیا 

بزرگ بودن لابیا علاوه بر مشکلات جنسی که به همراه دارد ، در بسیاری از موارد می تواند مشکلات و بیماری های زنان را افزایش دهد ، به طور مثال ممکن است بزرگی لابیا به قدری باشد که فرد برای رعایت کردن بهداشت فردی دچار مشکل باشد و این امر نیز زمینه ای برای ابتلای وی به بیماری ها و عفونت های مختلف شود. به علاوه ممکن است برای پوشیدن لباس های زیر تنگ و یا بیکینی های نازک و کوچک دچار مشکل باشد از این رو فرد علاقه ای به استفاده از این دسته لباس ها نداشته و از پوشیدن آنها احساس شرم و ناراحتی می کند.

  • بوی بد و ایجاد مشکلات بهداشتی برای خانم ها
  • احساس درد در زمان مقاربت جنسی
  • ایجاد تیرگی و ظاهر ناخوشایند در ناحیه تناسلی
  • احساس درد و فشار در حین انجام فعالیت های ورزشی مثل دوچرخه سواری
  • منحرف کردن جریان ادرار
  • کاهش میل جنسی
  • کاهش اعتماد به نفس
لابیاپلاستی و میل جنسی

امروزه مشکلات جنسی در بین زوجین بیش از گذشته است. زندگی در جامعه کارمندی و مشغله های روزانه از یک طرف ، نداشتن اطلاعات و آگاهی های کافی در زمینه مسائل جنسی از سوی دیگر باعث شده است که مشکلات جنسی نسبت به گذشته بیشتر و حساسیت زوجین در رابطه با این مساله افزایش پیدا کرده است. مشکلات جنسی تاثیرات منفی روی روال زندگی مشترک و صمیمیت زوجین می گذارد که می تواند مخرب و یا آسیب زننده باشد. بسیاری از خانم ها با دلایل ساده و قابل درمانی از برقراری رابطه گرم زناشویی خودداری می کنند و یکی از مهم ترین آن ها بزرگ بودن لابیا است که از بیرون زدگی و فرم نا مناسب آن احساس شرم و ناراحتی می کنند. بزرگ بودن لابیا در ناحیه تناسلی باعث می شود که خانم ها اعتماد به نفس کافی برای رابطه جنسی را در اختیار نداشته باشند و یا اینکه حین رابطه احساس خوبی را تجربه نکنند.جراحی لابیاپلاستی کمک می کند که فرم لابیا و ظاهر واژن زیبا و جوان شود. از طرفی لابیا به دلیل تیرگی می تواند در ناحیه تناسلی تاثیر بگذارد و با از بین بردن آن می توان باعث سفیدی واژن هم شد. ممکن است تصور کنید که برداشتن لابیا در واژن میل جنسی تان را از بین ببرد. اما این مساله تنها یک بعد روانی است. برخی خانم ها بر این تصور هستند که میل و انگیزه جنسی در قسمت لابیا قرار دارد و هرچه لابیا بزرگ تر باشد میل و شهوت جنسی شان هم بیشتر است. اما این یک تصور اشتباه است و باید گفت که به هیچ عنوان لابیا در واژن در تحریکات جنسی تاثیری ندارد. تحریک کننده ترین قسمت ناحیه تناسلی در کلیتوریس قرار دارد که باعث برانگیختگی جنسی می شود.

لابیاپلاستی و میل جنسی 

این تصور غلط وجود دارد که تمام میل و احساس جنسی در قسمت لابیا نهفته است و اگر فردی لابیا بزرگ تری داشته باشد میل جنسی بیشتری هم خواهد داشت. ارتباطی بین اندازه لابیا با میل جنسی وجود ندارد، چرا که این بخش از واژن به هیچ عنوان دارای عصب های محرک جنسی نمی باشد و در واقع ناحیه ای تحریک کننده برای ایجاد رابطه جنسی محسوب نمی شود. اصلی ترین و مهم ترین قسمت واژن برای تحریکات جنسی ناحیه کلیتوریس است که البته با عمل جراحی لابیاپلاستی دچار برجستگی نسبی و تحریک بیشتر در زمان مقاربت خواهد بود. از این رو این تکنیک روشی برای افزایش میل جنسی محصوب می شود نه سرکوب آن.

آِیا جراحی لابیاپلاستی باعث کاهش میل جنسی می شود ؟

در پاسخ به افرادی که نگران کاهش میل جنسی بعد از انجام لابیاپلاستی هستند خاطرنشان می نماییم که این عمل به هیچ عنوان به عنوان های تحریک کننده جنسی مانند کلیتوریس لطمه‌ای وارد نمی‌کند و برخلاف تصور ایجاد شده با کوچک شدن لابیا بعد از عمل لابیاپلاستی میزان تحریک پذیری کلیتوریس در ناحیه تناسلی افزایش می یابد.

لابیاپلاستی با کنار کشیدن قسمت های بیرون زده و اصلاح فرم آن، نقش موثری در تقویت کلیتوریس دارد، در واقع طی این جراحی کلیتوریس به خوبی برجسته شده و در زمان برقراری رابطه جنسی و یا معاشقه نسبت به گذشته بیشتر لمس و تحریک می شود.از این رو احساس خوشایندی در فرد ایجاد می شود. با انجام جراحی لابیاپلاستی زیبایی لابیا و فرم ایده آل آن باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد می شود. همچنین با تحریک پذیری بیشتر لذت جنسی بیشتر و ارگاسم را تجربه می کنند که این مساله باعث می شود تمایل برای انجام و تکرار رابطه جنسی بیشتر شود.

روش انجام جراحی لابیاپلاستی

برای انجام جراحی لابیاپلاستی نیاز به بی حسی موضعی در ناحیه مورد نظر می باشد.

با توجه به تخصص و تجربه جراح روش های مختلفی برای انجام این جراحی ارائه می‌شود، اما به طور خاص هر جراح تکنیک خاص خود را به صورت منحصر به فرد اجرا می نماید. تکنیک های ارائه شده توسط جراح ممکن است با استفاده از لیزر و یا سایر امکانات جراحی دیگر مد نظر قرار بگیرد.

این جراحی نیازی به بستری در بیمارستان نداشته و پس از انجام عمل زیبایی فرد می تواند به خانه بازگردد.

لابیاپلاستی تحت بیهوشی عمومی و یا موضعی انجام می شود. پوست اضافی از روی لابیا برداشته می شود و‌ در پایان، برش ها با بخیه های جاذب بسته می شوند.

روش های انجام لابیاپلاستی 

روش های متعددی برای انجام لابیاپلاستی وجود دارد.از جمله:

  • روش Trim
  • روش Wedge

روش Trim

در روش Trim، پوست اضافی از روی لابیا برداشته و لبه لابیا بخیه زده می شود. در این روش، پوست لابیای خارجی برداشته می شود، اما تغییری در ناحیه کلیتوریس ایجاد نخواهد شد. یکی از مزایای این روش این است که به راحتی انجام می شود.

یکی از ایرادات وارده به روش Trim این است که لبه خارجی لابیا برداشته می شود و‌ پوست جدیدی جایگزین خواهد شد.

گاهی ممکن است ناهمواری هایی بر روی لبه های لابیا تا زمان بهبودی مشاهده شود. که می تواند به دلیل تورم بعد از جراحی نیز باشد.

نکته ای که باید به ان اشاره کنیم این است که روش Trim اندازه لابیا را کم می کند اما تغییری در طول آن ایجاد نمی کند.

روش Wedge

در این روش، قطعه ای از پوست اضافی لابیا برداشته می شود، که با برشی v شکلی انجام خواهد شد.

از جمله مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در روش Wedge، لبه طبیعی لابیا حفظ می شود.
  • برش V شکل امکان تغییر اندازه و کوچک کردن کلاهک کلیتوریس را نیز فراهم می کند.
  • این روش زیبایی ظاهری بیشتری را به همراه دارد.

عوارض لابیاپلاستی 

لابیاپلاستی عوارضی در پی ندارد، درست است که دوره نقاهت آن نسبتا طولانی است اما نتایج چشمگیر آن کمک می کند که این دوره را به خوبی بگذرانید. در انجام عمل لابیاپلاستی مهم ترین مساله انتخاب بهترین جراح لابیاپلاستی است که بتواند با مهارت و تجربه ای که در اختیار دارد، تغییرات لازم را اعمال نماید. این جراحی بسیار ظریف و حساس است و نیاز دارد که به خوبی و مهارت کافی انجام شود. در صورتی که پزشک بی تجربه و یا غیر متخصص این عمل را انجام دهد ممکن است که دچار عوارضی مانند عدم قرینگی، بهم ریختگی فرم ، عفونت لابیا و خونریزی شود. لابیا جزو حساس ترین بخش های ناحیه تناسلی است که باید حین عمل کنترل مناسبی روی محل های برش و بخیه داشته از جانب جراح داشته باشد.

البته برخی از موارد مانند بهبودی بخیه ها بعد از لابیاپلاستی به عواملی مانند سیستم ایمنی و ساختار پوست بستگی دارد. از این رو دوره نقاهت تا بهبودی کامل حدودا 2 ماه خواهد بود. مراقبت از بخیه ها و برش های انجام شده نیز تاثیر به سزایی در بروز عفونت بعد از لابیاپلاستی خواهد داشت که باید به خوبی موارد بهداشتی رعایت شود.

با این که لابیاپلاستی، جراحی کاملا ایمنی است، اما می تواند با عوارضی از قبیل:

  • کند بودن روند بهبود و ترمیم بافت
  • عدم تقارن بعد از جراحی
  • کاهش حساسیت لابیاها
  • عفونت
  • خونریزی

همراه باشد.

 

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی 

بعد از جراحی لابیاپلاستی نیاز است تا موارد زیر را که جراح به شما توصیه می نماید به خوبی انجام دهید تا دوران نقاهت با آرامش و بدون ایجاد مشکل گذرانده شود:

مهم ترین اقدامات بعد از لابیاپلاستی

  • به مدت ۴۸ ساعت باید استراحت نسبی داشته باشید
  • تا ۴ هفته بعد از عمل برقراری رابطه جنسی ممنوع می باشد
  • فعالیت های سنگین و انجام ورزش تا یک ماه ممنوع می باشد
  • ممکن است مقداری درد و خونریزی در ناحیه تناسلی احساس کنید اما این درد بعد از یک هفته تسکین می یابد
  • سوزش و خارش بسیار کمی در ناحیه ایجاد می شود که نباید به آن دست بزنید و یا با ناخن بخوارانید
  • برای استحمام در ۴۸ ساعت ابتدایی حتماً به صورت ایستاده این اقدام را انجام دهید
  • حدوداً تا یک ماه بعد از عمل از پوشیدن شلوار تنگ و یا لباس زیر تنگ خودداری نمایید
  • مواد غذایی که دارای ویتامین سی می باشد استفاده کنید
  • در این دوره مصرف فیبر ها برای جلوگیری از یبوست توصیه می شود
  • تورم و کبودی این ناحیه تا حدود دو ماه راه برطرف خواهد شد

در صورتی که شاهد ترشح زرد رنگ و یا سبز رنگ از ناحیه جراحی ، شدید ، حتماً باید به پزشک خود مراجعه کنید .همچنین در مواردی که در محل عمل خونریزی زیادی مشاهده می‌شود فوراً با جراح تماس گرفته و مشکل به وجود آمده را مطرح نمایید.

در فیلم زیر جراحی لابیاپلاستی و تزریق چربی به صورت همزمان در ناحیه واژن را مشاهده می نمایید . این جراحی توسط دکتر مریم کرمعلی انجام شده است .

قدری تامل بی ضرر است، گرچه شما در حال حاضر مشتاق و منتظر معرفی نامی سرآمد در حیطه  زنان هستید، ما این نام را با دادن اطلاعات کافی در مورد انتخاب بهترین متخصص زنان به شما تقدیم خواهیم کرد.

هزینه جراحی لابیاپلاستی

هزینه جراحی لابیاپلاستی با توجه به موارد بسیاری تعیین می شود که مهم ترین آن دستمزد جراح برای انجام آن است. طبیعتا هرچه جراح خبره تر، با تجربه تر و با دقت تر باشد هزینه عمل هم بیشتر خواهد شد. اما در نهایت شما باید جراحی انتخاب کنید که علاوه بر هزینه ای منصفانه و معقول بهترین خدمات و روش ها را برای انجام جراحی در نظر بگیرد.

هزینه عمل لابیاپلاستی شامل مواردی مانند :

  • هزینه ویزیت معاینه اولیه و بررسی مشکلات 
  • هزینه کلینیک 
  • هزینه لوازم مصرفی 
  • دستمزد جراح زیبایی واژن 

می باشد .

بهترین جراح لابیاپلاستی

بهترین جراح لابیاپلاستی باید دقت و مهارت ویژه ای برای استفاده از تکنیک های روز دنیا به همراه داشته باشد ،همچنین دانش و تجربه ای که ایشان در اختیار دارند باعث می شود که عمل های منحصر به فرد و البته با میزان موفقیت بالایی را به همراه داشته باشد . جراح باید با دقت و ملاحظه تمامی نیاز های متقاضی عزیز را در نظر بگیرد و البته در تمامی مراحل مشاوره های لازم را به ایشان ابلاغ نماید. بهترین جراح لابیاپلاستی کسی است که بتواند بهترین نتیجه ممکن را با توجه به شرایط بیمار ارائه دهد.

روش های انتخاب بهترین جراح لابیاپلاستی

شما برای انتخاب بهترین جراح لابیاپلاستی راهکارها و روش های مختلفی را در اختیار دارید که نیاز است قبل از اقدام برای این عمل به آن توجه ویژه داشته باشید. انتخاب جراح لابیاپلاستی با تجربه و متخصص دارای اهمیت است و شما باید مهم ترین اقدام قبل از لابیاپلاستی را در انتخاب کردن جراح زیبایی مورد نظر لحاظ کنید. یک جراح با تجربه و متخصص به شما این اطمینان را می دهد که بهترین و ایده آل ترین جراحی لابیاپلاستی را انجام دهد و دغدغه های ذهنی تان را برطرف نماید. این عمل بدون آسیب به واژن و بافت های اطراف آن انجام می شود و لابیا با ظرافت و زیبایی تمام فرم دهی و کوچک می شوند. از طریق روش های زیر می توانید برای انتخاب بهترین جراح لابیاپلاستی اقدام کنید:

شما می توانید از جراح بخواهید که نمونه کارهایی از عمل لابیاپلاستی که انجام داده است به شما نشان دهد. ممکن است تصاویر و ویدئوهای کمی از این عمل در اختیار باشد چرا که افرادی که این جراحی را انجام می دهند معمولا تمایلی به تصویر برداری از آن نیستند. اما در نهایت یک جراح با تجربه چند نمونه کار در اختیار دارد که به صورت خصوصی نگهداری و در زمان مشاوره به مراجعین نمایش می دهد. با دقت به نمونه کارها تغییرات واژن قبل و بعد از لابیاپلاستی را مد نظر قرار دهید و به قسمت هایی که تحت جراحی قرار گرفته اند دقت کنید. جای بخیه و برش ها را مورد بررسی قرار دهید و به تمیزی و ظرافت عملکرد جراح دقت کنید.

ممکن است از طریق دوستان و یا فضای اینترنت با جراح آشنا شوید و نسبت به قیمت و شیوه جراحی با ایشان تماس داشته باشید. بهترین راهکار این است که حتما به صورت حضوری در مطب ایشان حضور یافته و مشاوره دقیق تری را دریافت نمایید. مراجعه حضوری امکان معاینه دقیق را نیز ارائه می کند . در همان جلسه تخمین مناسبی از میزان موفقیت جراحی لابیاپلاستی نیز به شما ارائه می شود و این مزیت مشاوره حضوری است که شما با جراح و مراجعین صحبت می کنید.

امروزه انجمن ها و فروم های مختلفی وجود دارند که می توانید از دیگران در باره جراحی لابیاپلاستی سوالاتی بپرسید. همچنین نظرات کاربران و بیمارانی که توسط جراح انتخابی شما عمل لابیاپلاستی انجام داده اند را نیز می بینید. با مطالعه و یا گفتگو با افراد دیگر میتوانید نظراتی که درباره جراح وجود دارد را مورد بررسی قرار دهید.

شما با حضور در مطب و یا مرکز جراحی می توانید میزان رضایت مندی بیماران و مراجعین از عمل لابیاپلاستی را جویا شوید. می توانید در یک مصاحبه کوتاه میزان رضایت از عملکرد جراح و نتیجه عمل را مورد بررسی قرار دهید. اگر تعداد افراد راضی از جراح بیشتر باشد این نشانه خوبی است. همچنین می توانید توصیه ها و راهکارهای قبل و بعد از جراحی را نیز از دیگران بپرسید در این صورت آمادگی ذهنی بیشتری خواهید داشت. البته تمامی نکات و مواردی که برای دریافت نتیجه ای عالی مورد نیاز است توسط جراح به شما ارائه خواهد شد و ایشان همراهی های لازم را با شما خواهند داشت.

سوالات شما در خصوص جراحی لابیاپلاستی

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع با پزشک