دکتر مریم کرمعلی / جراحی های زیبایی واژن / جدید ترین روش درمان بی اختیاری ادرار با صندلی بی اختیاری
مدت زمان مطالعه ۸ دقیقه

جدید ترین روش درمان بی اختیاری ادرار با صندلی بی اختیاری

بی اختیاری ادرار یکی از مشکلات شایع به خصوص خانم ها است که ممکن است انجام فعالیت های روزمره را دچار اختلال نماید و یا اینکه باعث بهم ریختن سیستم عملکردی بدن شود. بی اختیاری ادرار از جنبه های مختلف ممکن است آسیب زننده و مشکل ساز باشد که بهتر است در اولین نشانه ها از نشت ادرار به متخصص زنان و فلوشیپ کف لگن مراجعه نمایید تا بررسی های لازم برای درمان را آغاز کنید. یکی از روش های درمان که امروزه بسیار مدرن و موفق است صندلی بی اختیاری ادرار است که روشی کم تهاجم و بدون نیاز به جراحی برای افرادی است که دچار بی اختیاری ادرار و ضعف عضلات کف لگن هستند. در این مطلب همراه ما باشید تا با این تکنولوژی نوین و موثر آشنا شوید.

صندلی بی اختیاری ادرار

صندلی بی اختیاری چیست ؟

صندلی بی اختیاری یک تکنیک نوین برای درمان بی اختیاری ادرار است که می تواند به کمک امواج الکترومغناطیس عضلات کف لگن را دچار انقباضاتی نماید که در نهایت منجر به تقویت آن و از بین رفتن آسیب های این ناحیه می شود. در این صندلی تحریک مغناطیسی کاربردی (FMS) به صورت خودکار و استاندارد در عضلات کف لگن تاثیر می گذارد و به همین دلیل است که نتایجی که از آن دریافت می شود دقیق و کاربردی خواهد بود.

صندلی بی اختیاری ادرار بدون درد ، بدون تهاجم و بدون نیاز به جراحی است و هیچ گونه خطر یا عارضه ای برای بیمار به همراه ندارد، استفاده از آن ساده اما بسیار مفید است .

بیماری که به بی اختیاری ادرار اضطراری یا سایر بی اختیاری ها مبتلا است روی صندلی می نشیند و به محض شروع کار دستگاه متوجه انقباضات در ناحیه کف لگن و بخش عضلات آن خواهد شد. در حین عملکرد دستگاه بیمار نیز سعی می کند که انقباضات لگنی را کنترل کند و این امر باعث می شود که بخش های تضعیف شده و عامل بی اختیاری به خوبی تقویت شوند.

صندلی بی اختیاری

امواج الکترومغناطیسی در روش FMS با تحریک اعصاب لگن برای تقویت همراه هستند و در نهایت کمک می کنند که بافت دستگاه تناسلی و عضلات لگن به مرور زمان به حالت اولیه بازگردد و افتادگی رحم نیز در سطوح بسیار جزئی درمان شود. در این درمان در هر ثانیه 1 تا 50 بار ماهیچه منقبض و منبسط می شود و همین امر باعث می شود که به خوبی ماهیچه ها و بافت هایی که قبلا بی تحرک و بدون قوا بوده اند تقویت شوند و به خوبی عمل کنند. درمان هایی که از این روش حاصل می شود در اثر تحریک در خون رسانی و تقویت عضلات Pelvic Floor مثمر ایجاد می شود. این روش بدون نیاز به تماس مستقیم پوست و تنها با نشستن روی صندلی مخصوص کار خود را انجام می دهد.

صندلی بی اختیاری ادرار چگونه عمل می کند؟

   با نشستن روی این صندلی ، یک میدان مغناطیسی اطراف بدن تولید می شود و در واقع یک جریان گردابی در ناحیه کف لگن ایجاد می شود. این جریان مغناطیسی به خوبی از چربی و استخوان ها عبور کرده و در نهایت واردفیبر ماهیچه ای و Motor end plate می شود و استیکولن در Motor end plate ترشح می شود این ترشح به انقباض و depalorization فیبر ماهیچه ای کمک می کند که در نهایت منجر به بازسازی، ترمیم و رفع آسیب های وارد شده در این ناحیه می شود. همزمان با رفع بی اختیاری ادرار بیمار از درد های لگنی، افتادگی های سطحی لگن و آسیب های این ناحیه نیز خلاص می شود. این صندلی کمک می کند که عصب های آسیب دیده و بافت های تخریب شده در کف لگن به خوبی درمان شوند.

همانطور که میدانید عوامل مانند بالا رفتن سن، زایمان های طبیعی و وارد شدن فشار زیاد به ناحیه لگن باعث می شود که فرد دچار بی اختیاری ادرار ومشکلات ضعف لگن شود. این روش درمانی برای تقویت عضلات کف لگن و برای ترمیم یافتن بی اختیاری ها کاملا مناسب است (در مردان وزنان) و مطمئن هستیم که در آینده برای درمان دردهای لگنی ، افراد دارای هر دو نوع بی اختیاری و جمعیت کهنسال دنیا کاربرد فراوانی دارد .

صندلی بی اختیاری برای چه افرادی مناسب است؟

این صندلی برای هر فردی که مبتلا به بی اختیاری ادرار است مناسب است و حدودا 50 درصد از بی اختیاری ها را به صورت کامل درمان می کند و در صورتی که بیماری شدید باشد تا حدود 80 درصد اثر گذار خواهد بود. بنابراین روشی مطمئن و بدون ضرر برای هر نوع بی اختیاری ادرار محسوب می شود.

همچنین این صندلی برای خانم هایی بعد از زایمان احساس سستی و ضعف و افتادگی در ناحیه تناسلی،لگن و پرینه دارند مناسب است . استفاده چند جلسه درمان به خصوص برای خانم هایی که تحت زایمان طبیعی قرار گرفته اند مناسب است.

این درمان در ترمیم انواع بی اختیاری ادرار ، بی اختیاری ادرار بعد از برداشتن پروستات ، دردهای لگنی ، بواسیر ، اختلالات نعوظی ، vaginal tonus و انواع اختلالات جنسی با تقویت ماهیچه های تحتانی برای بالا بردن تحمل و استقامت سیستم کنترل مثانه.

همچنین FMS در موارد زیر نیز کاربرد دارد:

۱ .نوروفیزیوتراپی
۲ .توانبخشی عصبی –عضلانی
۳ .بازتوانی پس از آسیبهای ورزشی
۴ .اختلالات ناشی از افزایش سن
۵ .بی اختیاری ادراری
۶ .اختلالات جنسی
۷ .درمان درد

درمان بی اختیاری ادرار با صندلی حدودا چند جلسه است؟

درمان با روش صندلی بی اختیاری حدودا دوبار در هفته و هر بار حدودا 30 دقیقه خواهد بود. البته تعداد جلسات و زمان مورد نیاز برای درمان با توجه به شرایط شما توسط متخصص زنان و فلوشیپ کف لگن تعیین می شود. شما در اولین جلسه درمان احساس سوزن سوزن شدن و انقباضات را خواهید داشت و حدود یک هفته بعد شواهد و آثار درمانی را مشاهده خواهید نمود. با تکرار جلسات درمان به صورت قطعی انجام می شود که شما را بسیار خوشحال می کند.

شما قبل از استفاده از این روش درمانی در جلسه ی مشاوره تمامی شرایط و پیش زمینه های بیماری را به جراح اعلام می نمایید و از این طریق است که می توانید تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان را تشخیص دهید.

مزایای صندلی بی اختیاری ادرار

صندلی بی اختیاری ادرار کمک می کند که بافت های آسیب دیده کف لگن به خوبی تحت درمان قرار بگیرند. امواجی که از این صندلی به بخش های لگن وارد می شود کمک می کند که بدون تهاجم و بدون نیاز به تحمل درد انقباضاتی در کف لگن ایجاد شود.انقباض و شوک های بسیار ساده ای که این دستگاه به لگن وارد می کند باعث می شود که بدون نیاز به آمادگی قبلی ماهیچه ها تقویت و قوی شوند. درمان های ساده ی افتادگی رحم و مثانه به خوبی ایجاد می شود. صندلی مگنت تراگی بدون درد و عارضه است و هزینه ی مناسبی دارد. این صندلی نیازی به استراحت بعد از استفاده نداشته و بدون نقاهت است.

  • روشی غیر تهاجمی و بدون درد است
  • در حین درمان، بیمار لباس پوشیده و روی یک صندلی راحت می‌نشیند
  • نیاز به آمادگی قبلی خاصی ندارد
  • عوارض جانبی شناخته شده‌ای ندارد
  • در طول انجام کار، بیمار حرکات عضلانی را یاد می‌گیرد
  • هزینه نسبتا کمی دارد
  • نیاز به مصرف دارو به طور مداوم ندارد
  • نیاز به استفاده از پد بهداشتی ندارد
  • نیاز به ایمپلنت ندارد

سوالات متداول صندلی بی اختیاری ادرار

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع با پزشک